خبر

پوزیشن‌های شورت بیت‌کوین، پررونق‌تر از همیشه

پوزیشن‌های شورت بیت‌کوین، پررونق‌تر از همیشه

جریان‌های ورودی مربوط به دارایی‌های دیجیتال در هفته‌ی گذشته تحت سلطه‌ی کامل پوزیشن‌های شورت بودند؛ 51.4 میلیون‌ دلار برای بیت‌کوین و 4.9 میلیون برای اتریوم

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، سرمایه‌گذاران نهادی در محصولات سرمایه‌گذاری کریپتو در هفته‌ی گذشته رکورد جدیدی را ایجاد کردند؛‌ پوزیشن‌های شورت بیت کوین (BTC) حدود 51.4 میلیون دلار جریان ورودی به همراه داشتند.

بر اساس آخرین داده‌ها و گزارش‌های هفتگی «جریان‌های ورودی صندوق دارایی‌های دیجیتال» موسسه‌ی کوین‌شر، بین 27 ژوئن تا 1 جولای (6 تیر تا 10 تیر) 64 میلیون دلار ورودی برای محصولات دارایی دیجیتال وجود داشت که پوزیشن‌های شورت بیت کوین 80٪ از این رقم را به خود اختصاص دادند.

پس از آن‌که موسسه‌ی پروشرز در تاریخ 22 ژوئن (1 تیر) نخستین صندوق قابل معامله (ETF) بیت کوین را با امکان باز کردن پوزیشن‌های شورت در ایالات متحده راه‌اندازی کرد، سرمایه‌گذاران آمریکایی با 46.2 میلیون دلار، بیش‌ترین سهم را از ورودی‌ها به خود اختصاص دادند. این صندوق‌های قابل معامله‌ تحت نماد BITI فعالیت می‌کنند و از طریق قراردادهای آتی، پوزیشن‌های شورت را ارائه می‌دهند.

«این مسئله نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران هم‌چنان با قیمت‌های فعلی نیز حاضر هستند وارد پوزیشن لانگ بشوند؛ و این حجم از ورود به پوزیشن شورت بیت‌کوین احتمالا بیش‌تر به این دلیل است که سرمایه‌گذاران آمریکایی برای نخستین بار به این محصولات سرمایه‌گذاری دسترسی پیدا کرده‌اند، نه این‌که احساسات منفی مجددا در بازار افزایش پیدا کرده باشند.»

با این حال، نمی‌توان انکار کرد که روند نزولی قدرتمندی که اکنون در بازار ارزهای دیجیتال حکمفرما است، امید بسیاری از معامله‌گران را به افزایش قیمت‌ها کاهش داده است. روند نزولی شدید قیمت بیت کوین را می‌توان در نمودار زیر مشاهده کرد.

نمودار قیمت بیت کوین

هم‌چنین، کوین‌شرز خاطرنشان کرد که سرمایه‌گذاران نهادی در کشورهای برزیل، کانادا، آلمان و سوئیس مجموعا 20 میلیون دلار از محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص دادند. البته، سوئد با جریان خروجی 1.8 میلیون دلاری رو‌به‌رو بود.

جریان پول ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری مربوط به پوزیشن شورت بیت کوین (BTC) از آغاز سال تا به امروز مجموعا 77.2 میلیون دلار بوده است. البته ارزش محصولات سرمایه‌گذاری مربوط به دارایی‌های چندگانه (multi-asset) و هم‌چنین، محصولات سرمایه‌گذاری سولانا (SOL) از آغاز سال 2022 تا به امروز، به ترتیب، 213.5 میلیون دلار و 110.3 دلار ورودی داشته‌اند - یعنی محصولات سرمایه‌گذاری شورت بیت‌کوین در رتبه‌ی سوم قرار دارند.

با نگاهی به جریان‌های ورودی در سایر محصولات سرمایه‌گذاری در دارایی‌های دیجیتال در می‌یابیم آن‌هایی که محصولات مربوط به اتریوم (ETH) را ارائه داده‌اند، 4.9 میلیون دلار ورودی داشته‌اند؛ این دومین هفته‌ی متوالی است که ورودی‌های محصولات اتریوم در حال افزایش هستند. با وجود این، صندوق‌های اتریوم از آغاز سال تا به امروز با 450.9 میلیون دلار خروجی مواجه بوده‌اند.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 14 تیر 1401 ساعت 10:26
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین