خبر

ریپل به سطح مقاومت نزدیک می‌شود

ریپل به سطح مقاومت نزدیک می‌شود

قیمت ریپل (XRP) در یک نقطه‌ی تعیین‌کننده قرار دارد زیرا علائم نزولی و صعودی، هر دو، در نمودار روزانه مشاهده می‌شوند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین کورا، داده‌های تحلیلی بازار سیگنال‌هایی را نشان می‌دهند که بر اساس آن‌ها، شاید بهتر باشد در 48 ساعت آینده - یعنی در محدوده‌ی زمانی 14 الی 16 تیر - وارد معاملات ریپل (XRP) نشوید.

نمودار قیمت ریپل

با نزدیک شدن قیمت ریپل (XRP) به یک سطح قیمت کلیدی که می‌تواند به عنوان مقاومت عمل کند، یک مثلث صعودی در نمودار روزانه‌ی این ارز دیجیتال تشکیل شده است.

با این‌که نمودار روزانه ریپل (XRP) نشان‌دهنده‌ی سیگنال و الگوی صعودی است، برخی نشانه‌های نزولی نیز در این نمودار به چشم می‌خورند که سرمایه‌گذاران باید مراقب آن‌ها باشند.

نخستین نشانه‌ی نزولی خط میانگین متحرک 9 روزه است که از زیر خط میانگین متحرک 20 روزه عبور می‌کند. این اتفاق نشان می‌دهد که ریپل وارد یک چرخه‌ی نزولی کوتاه مدت شده است؛ به این ترتیب ممکن است در روزهای آینده شاهد کاهش قیمت ریپل (XRP) باشیم.

یکی دیگر از نشانه‌های نزولی، شاخص قدرت نسبی (RSI) است که از زیر خط RSI SMA عبور می‌کند. این اسیلاتور مومنتوم نشان می‌دهد که حرکت صعودی ریپل در 3 روز گذشته، با نزدیک شدن به سطح مقاومت بعدی، به تدریج قدرت خود را از دست می‌دهد.

با توجه به سیگنال‌ها و عوامل بالا، نظیر عبور RSI به سمت پایین خط RSI SMA و الگوی مثلث صعودی که در نمودار روزانه‌ی ریپل تشکیل شده است، قیمت این ارز دیجیتال در نقطه تعیین‌کننده‌ای قرار دارد؛ زیرا هر دو نشانه‌ی صعودی و نزولی در نمودار روزانه به چشم می‌خورند.
بنابراین، بهترین کاری که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بهتر است در 48 ساعت آینده انجام دهند این است که وارد معاملات ریپل (XRP) نشوند، زیرا قیمت آن ممکن است به هر سمتی پیش برود.

ریپل (XRP) هم‌اکنون در فهرست بزرگ‌ترین ارزهای دیجیتال بر اساس ارزش بازار در کوین مارکت کپ، در رتبه‌ی 7 قرار دارد. افزایش 2.97 درصدی این ارز دیجیتال ظرف 24 ساعته گذشته، قیمت آن را به 0.3283 دلار رسانده است. با توجه به این افزایش قیمت، ارزش کل بازار آن را تقریبا 15.79 میلیارد دلار شده است.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 14 تیر 1401 ساعت 13:50
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین