خبر

هک شبکه‌های اجتماعی ارتش بریتانیا توسط اسکمرهای کریپتو

هک شبکه‌های اجتماعی ارتش بریتانیا توسط اسکمرهای کریپتو

هکرها نزدیک به چهار ساعت کنترل حساب‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی ارتش بریتانیا را به دست گرفتند، و لینک‌هایی را برای فیشینگ و کلاهبرداری کریپتو منتشر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، در روز یکشنبه 12 تیر، حساب‌های رسمی ارتش بریتانیا در توییتر، فیس‌بوک و یوتیوب به مدت تقریبا چهار ساعت توسط اسکمرها یا همان کلاهبرداران حوزه‌ی کریپتو هک شدند؛ این هکرها در طول این مدت به تبلیغ مجموعه‌هایی از توکن‌های غیرمثلی (NFT) و انتشار لینک‌هایی برای کلاهبرداری از کاربران پرداختند.

در روز یکشنبه، دفتر مطبوعاتی وزارت دفاع بریتانیا (MOD) طی توییتی اعلام کرد که حساب‌های شبکه‌های اجتماعی ارتش هک شده است و آن‌ها تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

تقریبا چهار ساعت بعد از انتشار این خبر، وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که هک حساب‌های مربوط به رسانه‌های اجتماعی ارتش برطرف شده است. حساب رسمی ارتش بریتانیا در توییتر نیز بابت این اتفاق از مخاطبان خود عذرخواهی کرد و گفت، تحقیقات خود را شروع کرده‌اند و «آن‌ها از این حادثه درس خواهند گرفت.»

اسکرین‌شات‌هایی از حساب کاربری رسمی ارتش بریتانیا توسط کاربران در توییتر منتشر شده که نشان می‌دهند هکرها با استفاده از حساب توییتر ارتش، به تبلیغ حداقل دو بازار جعلی از مجموعه‌های The Possessed و BAPESCLAN NFT پرداختند.

هک توییتر ارتش بریتانیا

یک اسکرین‌شات دیگر نیز نشان می‌دهد هکرها یک توییت را به یک مقصد جعلی از مجموعه‌ی NFT با عنوان «The Possessed» پین کردند - این پست احتمالا حاوی یک لینک فیشینگ بوده که در صورت اتصال کیف پول کریپتوی کاربران به این لینک، سرمایه‌ی آن‌ها توسط اسکمرها (کلاهبرداران) تخلیه می‌شد. تام واتسون، خالق این مجموعه‌ی NFT، به کاربران هشدار داد که این اطلاعات جعلی هستند و از دنبال‌کنندگان خود خواست تا این حساب کاربری را ریپورت کنند.

هک توییتر ارتش بریتانیا

در یوتیوب نیز، هکرها نام حساب رسمی ارتش بریتانیا را به گونه‌ای تغییر دادند که شبیه به حساب شرکت سرمایه‌گذاری ارک اینوست شود که توسط کتی وود تأسیس شده است؛ هکرها نام حساب یوتیوب ارتش بریتانیا را تغییر دادند و ویدئوهایی را از مصاحبه‌های ایلان ماسک و بنیانگذار توییتر، جک دورسی، منتشر کردند؛ این ویدئوها توسط هزاران نفر دیده شدند.

هک یوتیوب ارتش بریتانیا

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
سه شنبه 14 تیر 1401 ساعت 12:13
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین