خبر

طلا پناهگاهی در رکود

طلا پناهگاهی در رکود

با اینکه افزایش ارزش دلار و همچنین نرخ بهره، رشد را تحت کنترل گرفته است، قیمت طلا امروز افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت طلا در روز سه‌شنبه به دلیل نگرانی‌های مربوط به رشد اقتصادی به میزان قابل توجهی افزایش یافت، اگرچه افزایش ارزش دلار و افزایش قریب‌الوقوع نرخ‌های بهره، رشد را کنترل کرد.

هر اونس طلا در ساعت 0501 GMT با 0.1 درصد افزایش به 1810.45 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا با 0.6 درصد افزایش به 1812.20 دلار رسید.

استفان اینس، شریک مدیریتی SPI Asset Management، گفت: «در حالی که ما در محدوده 1790 تا 1830 دلار گیر کرده‌ایم، طلا می‌تواند با نگرانی‌های مربوط به رکود حمایت شود و احتمالاً فدرال رزرو موضع سیاست خود را کاهش دهد زیرا بازار از نگرانی‌های تورمی منحرف می‌شود».

طلا در مواقع بحران‌های اقتصادی، مانند رکود، به عنوان یک ذخیره امن ارزش در نظر گرفته می‌شود.

شمش در چند ماه گذشته توسط بانک‌های مرکزی بزرگ در سراسر جهان تحت فشار قرار گرفته است تا نرخ‌های بهره را افزایش دهند و تورم را مهار کنند.

جفری هالی، تحلیلگر ارشد OANDA، گفت: «به طور کلی، عملکرد قیمت طلا هنوز ضعیف است و یک سری سقف روزانه کمتر را در ماه گذشته ایجاد کرده است، که نشان می‌دهد روند نزولی همچنان مسیر ضعیف‌تر سفر است.

هالی گفت که به نظر می‌رسد حرکت عمومی پایین‌تر توسط بازدهی ایالات متحده، کاهش اجتناب‌ناپذیر قیمت طلای بدون بازده را به تاخیر می‌اندازد.

با از سرگیری تجارت پس از تعطیلات آخر هفته تمدیدشده با تعطیلات روز استقلال، بازدهی خزانه‌داری 10 ساله ایالات متحده اندکی از پایین‌ترین سطح یک ماهه روز جمعه بهبود یافت، اما زیر 3 درصد باقی ماند. 

دلار نزدیک به اوج دو دهه اخیر خود در نوسان بود و به دلیل تقاضا برای طلا با قیمت دلار در میان خریدارانی که سایر ارزها را در اختیار داشتند، به کاهش خود ادامه داد. 

در همین حال، با توجه به داده‌های مثبت اقتصادی و اشاراتی مبنی بر کاهش تنش‌های چین و آمریکا، سهام آسیایی افزایش یافتند، اگرچه نگرانی‌های مداوم در مورد رکود جهانی و تورم بالا، اکثر خریداران را در معرض خطر قرار داد. 

هر اونس نقره با 1 درصد افزایش به 20.16 دلار رسید، در حالی که پلاتین 0.4 درصد کاهش یافت و به 882.50 دلار رسید و پالادیوم با 1.1 درصد افزایش به 1943.16 دلار رسید.

نویسنده: معصومه دانش
سه شنبه 14 تیر 1401 ساعت 11:36
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین