خبر

احتمال دو برابر شدن قیمت یونی‌سواپ

احتمال دو برابر شدن قیمت یونی‌سواپ

یونی‌سواپ باید از یک سطح مقاومت تکنیکال کلیدی عبور کند تا بتواند قیمت خود را 100٪ افزایش دهد. در غیر این صورت، ممکن است دچار افت 45 درصدی قیمت شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کوین تلگراف، این احتمال وجود دارد که ارزش‌ بازار یونی سواپ (UNI) در نیمه‌ی دوم سال 2022 صد درصد رشد کند، زیرا این ارز دیجیتال در حال ترسیم یک الگوی بازگشتی نزولی کلاسیک است.

آماده‌سازی روند صعودی قیمت یونی سواپ

این الگوی تکنیکال که «سر و شانه‌ی معکوس (IH&S)» نامیده می‌شود، زمانی شکل می‌گیرد که نمودار قیمت در زیر یک سطح حمایتی مشترک (خط گردن)، سه کف متوالی را تشکیل می‌دهد - یک کفِ عمیق‌تر در وسط، به عنوان سر، دو کفِ بالاتر، به عنوان دو شانه.

این الگو پس از شکسته شدن قیمت به سمت بالای سطح حمایت از بین می‌رود.

روند قیمت یونی سواپ از 23 می (2 خرداد) تاکنون تمام شرایط لازم را برای تشکیل الگوی سر و شانه‌ی معکوس به دست آورده است - البته، به جز شانه‌ی راست. همان‌طور که در زیر نشان داده شده است، تست مجدد خط گردن در نزدیکی 5.71 دلار، می‌تواند شانه‌ی سمت راست را نیز تکمیل کند، و به این ترتیب، احتمال بریک‌اوت از این الگو را افزایش دهد.

سر و شانه‌ی معکوس یونی سواپ

به عنوان یک قاعده در تحلیل تکنیکال، بریک‌اوت از الگوی سر و شانه‌ی معکوس می‌تواند قیمت را به اندازه‌ی حداکثر فاصله‌ی بین پایین‌ترین نقطه‌ی سر و خط گردن افزایش یابد. بنابراین، هدف صعودی الگوی سر و شانه‌ی معکوس یونی سواپ حدود 9.78 دلار خواهد بود - یعنی بیش از 100 درصد بالاتر از قیمت روز 2 ژوئن (12 خرداد).

سیگنال‌های متناقض قیمت یونی سواپ

نمودارهای یونی سواپ در بازه‌ی زمانی بلندتر توجه تحلیلگران را به چند سطح مقاومت جلب می‌کنند؛ این سطوح مقاومت می‌توانند یونی سواپ را از دستیابی به هدف الگوی سر و شانه‌ی معکوس باز دارند.

یکی از آن‌ها سطح مقاومت موقتی در حدود 6 دلار است که از ماه می تاکنون دست‌کم سه بار از افزایش قیمت یونی سواپ جلوگیری کرده است. شکست قیمت به بالای سطح 6 دلار می‌تواند یونی سواپ را با حمایت فوریه 2022 (بهمن 1400) در حدود 7.52 دلار روبه‌رو کند.

سطح 7.52 دلار با میانگین متحرک نمایی 20 هفته‌ای یونی سواپ (موج سبز رنگ در نمودار زیر)، که اکنون در نزدیکی 7.90 دلار قرار دارد، مصادف خواهد شد.

نمودار کندل یک هفته‌ای یونی سواپ

در مقابل، یک پولبک قاطع از سطح مقاومت 6 دلاری می‌تواند به ایجاد یک الگوی تکنیکال نزولی منجر شود که به آن «پرچم خرسی یا نزولی» گفته می‌شود.

یونی سواپ در حال حاضر پس از تست سطوح حدود 6 دلار - که با خط روند بالای پرچم مطابقت دارد - به سمت پایین‌تر بازگشته است. دو سناریوی بالقوه برای یونی سواپ وجود خواهد داشت: کاهش به سمت خط روند پایین پرچم در نزدیکی 3.92 دلار، یا بازگشت برای بریک‌اوت احتمالی در بالای خط روند بالا.

پرچم نزولی یا خرسی یونی سواپ

حرکت یونی سواپ به سمت 3.92 دلار خطر شکست پرچم نزولی را به سمت پایین به همراه خواهد داشت - به این معنی که در مقایسه با 2 ژوئن، قیمت یونی سواپ 45٪ دیگر کاهش خواهد یافت و به 2.75 دلار خواهد رسید. از سوی دیگر، شکست قیمت به سمت بالای خط روند بالایی، پیش‌بینی نزولی قیمت را بی‌اعتبار خواهد کرد.

نویسنده: امیر رضا مصطفایی
پنجشنبه 9 تیر 1401 ساعت 10:59
notification

آیا مایلید از نوسانات بازار آگاه شوید؟

دریافت هشدار در نوسانات قیمت طلا، سکه، دلار، اونس، نفت، بورس و بیت کوین